Wednesday, September 11, 2013

Alfalfa Shaklee




KENAPA SAYA MEMILIH ALFALFA SEBAGAI ENTRY PERTAMA SAYA?

Kerana Alfalfa adalah produk pertama yang menemukan saya dengan Shaklee. Pada asalnya saya mencari supplement penyusuan. Daripada pembacaan saya mendapati Alfalfa Complex Shaklee dikatakan adalah salah satu "milk booster" yang ada disebut di mana-mana blog tentang supplement penyusuan dan kesihatan. Setelah pusing satu bandar mencari di farmasi dan toko2 jamu, tidak ketemu, saya kembali kepada Encik Google untuk bertanya.

KENAPA DR. FORREST C SHAKLEE MEMILIH ALFALFA SEBAGAI SUPPLEMENT PERTAMA SHAKLEE?

Alfalfa merupakan herba tradisional masyarakat Inggeris dan mereka menggunakan alfalfa untuk kesihatan terutamanya untuk wanita selepas bersalin. Oleh kerana Alfalfa mempunyai 1001 kabaikan kepada wanita, lelaki dan kanak-kanak, maka Dr. Shaklee merumuskan Alfalfa Shaklee sebagai produk signatuture Shaklee Corporation yang sehingga kini telah memberi manfaat kepada jutaan manusia.

MANFAAT ALFALFA UNTUK KESIHATAN

1. Membantu memperbanyakkan susu ibu.
2. Mengawal kolesterol dalam darah.
3. Menghapuskan kolesterol buruk 'LDL' dalam darah.
4. Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok.
5. Merawat gangguan pencernaan.
6. Mengurangkan paras gula dalam darah bagi pesakit diabetis.
7. Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan.
8. Mengurangkan simptom menapous.
9. Merawat asma dan lain-lain masalh pernafasan.
10. Merawat masalah sembelit.
11. Nyahtoksin dalam tubuh.
12. Mengurangkan sakit otot dan sendi.
13. Membantu masalah penghadaman.
14. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh.
15. Mengurangkan masalah pundi kencing.
16. Mengurangkan masalah gastrik.
17. Menigkatkan kesihatan prostat.
18. Membantu meningkatkan kesihatan dalaman wanita.



No comments:

Post a Comment